Startsida SpeedRiders Forum
Alla nya medlemmar på forumet måste följa nedståeende regler, läs och följ dessa eller bli portat härifrån!

HjälpHjälp   SökSök   AnvändareAnvändare   GrupperGrupper   Registrera ny användareRegistrera ny användare 
 ProfilProfil   Personliga meddelandenPersonliga meddelanden   Logga inLogga in 

Senaste fyndet! Mustang 617 S Rocket -65.

Skapa nytt inlägg   Svara på inlägget    Startsida -> Bildforum på mopeder!
Visa föregående ämne :: Visa nästa ämne  
Författare Meddelande
Rick

Registreringsdatum: 25 februari 2009, 22:21
Från: Göteborg

InläggSkrivet: tis sep 22, 2009 14:58    Rubrik: Senaste fyndet! Mustang 617 S Rocket -65. Citera

Har skaffat mej en Mustang från -65.
Som ni ser är den i ett välpatinerat skick. Men det mesta är helt och fungerande.
Min tanke till en början är att byta ut den handväxlade motorn till en rund 3-växlad med fotväxel. Och fixa till den i körbart skick.
Sedan har jag inte bestämt mej om jag ska göra någon form av renovering.

Här kommer lite bilder:

Sedan här är några bilder på motorn. Är det någon som har en 3-växlad rundmotor och vill byta till sig en 2-växlad motor så är jag intresserad. Växelhandtaget ingår då!

Kommentera gärna!

/Rickard
Visa profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post
Mustang

Registreringsdatum: 12 februari 2009, 16:44
Från: Överum

InläggSkrivet: tor sep 24, 2009 13:46    Rubrik: Citera

Vilket härligt skick den var i! Lacka inte om den Wink Förresten ska du inte spara motorn? Kan väl vara skoj att ha kvar originalmotorn om du får för dig att sätta tillbaka den nån gång?
Upp till toppen av sidan
Visa profil Skicka personligt meddelande MSN Messenger
Rick

InläggSkrivet: tor sep 24, 2009 14:32    Rubrik: Citera

Jo, jag har funderat på att spara den för att ha kvar så mycket av originaldelarna.
Skicket har helt klart sin charm, det är därför jag funderar på att låta den vara som den är och bara fixa till den så den är körbar. Nackdelen är väl att här i Gbg finns det viss risk för att rosten kan löpa amok...

Förresten Mustang, nu ligger grejorna som jag ska skicka till dej i bilen. Jag har till och med en kartong. Så vem vet dom kanske dyker upp på den här sidan jul... Wink

/Rickard
mr_sachs
Gäst

InläggSkrivet: tor sep 24, 2009 23:29    Rubrik: Citera

ojojoj! vilken patina! den måste sparas.
sen skulle jag bygga en "sleeper" av den, 4/5-vxl, storcylinder nersvarvad/slipad för att lika en vanlig päron... etc Wink

sen om rosten oroar... smörj in henne med Rå linolja, det stoppar rosten...

Cool
Upp till toppen av sidan
Rick

InläggSkrivet: tor sep 24, 2009 23:45    Rubrik: Citera

Ok, linolja. Det får jag kolla upp. Tack för tipset!
Har haft lite funderingar ang sleeper själv. Men då den bara har 2 motorfästen i bakkant av motorn så är jag lite orolig för hållbarheten. Ett alternativ vore att svetsa på ett under fäste liknande det som finns på de senare mamborna.

Var i garaget en liten stund idag och kollade lite på motorn, och den kräver en rejäl renovering för att gå. Ramlagrena var totalt körda i botten... Har aldrig känt ett så enormt glapp innan!!!! Risken finns att det är mer som måste fixas i lådan.
Mitt tidigare erbjudande om att byta den mot en 3-växlad motor återkallas härmed! Det vore att grundlura någon!

/Rickard
Visa tidigare inlägg:   
Skapa nytt inlägg   Svara på inlägget    Startsida -> Bildforum på mopeder! Alla angivna tider följer GMT +1 timme (svensk vintertid)
Sida 1 av 1

Gå till:  
Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet
Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet
Du kan inte rösta i det här forumet