| Visa föregående ämne :: Visa nästa ämne |
| Författare |
Meddelande |
bussthomas
Registreringsdatum: 13 april 2009, 20:58 Inlägg: 12 Från: Huddinge
|
Skrivet: tor feb 04, 2010 21:59 Rubrik: Ny elfråga ?? |
|
|
Hej nu dyker jag upp igen , jag är medveten om att jag kan verka tjatig men vill ha tips på vilket elsystem alt svänghjul som kan tänkas passa på en sachs SW 80 motor ? Axeln är lite grövre än dom vanliga till moppemotorn ( 50cc ) ,  |
|
| Upp till toppen av sidan |
|
 |
MR CHOPPER

Registreringsdatum: 17 januari 2007, 16:43 Inlägg: 360 Från: Kalmar, alldeles för nära Sachsofilen "Larsson"
|
Skrivet: fre feb 05, 2010 12:38 Rubrik: |
|
|
hej Thomas, Jag har tyvärr inget svar på din fråga.
Men en liten lektion i hur detta forum fungerar. När du redan har startat en tråd och skrivit i den, och har ytterligare en fråga om i princip samma sak som i förra tråden. Tryck då på "Post Reply" istället för att skapa ytterligare en tråd. Anledningen till detta är att om någon i framtiden undrar över samma sak som dig. Så kan dom söka sig fram till en tråd istället för att leta i tre olika trådar om samma fråga. Inget illa menat och inte mening att vara nertryckande. Så hoppas jag du förstår hur formatet här fungerar.
MVH: MR CHOPPER  _________________ P.G.A att polisen i kalmar inte tycker om skyltmoppar som åker med 50cc+70cc (120cc) istället för bara 70cc. Så är jag tillbaka i veteranträsket med min absoluta favoritmaskin, En mamba från 1975 |
|
|
 |
Aros moppers

Registreringsdatum: 23 april 2006, 22:28 Inlägg: 1206 Från: Östra Aros
|
Skrivet: fre feb 05, 2010 13:54 Rubrik: Re: Ny elfråga ?? |
|
|
| bussthomas skrev: | Hej nu dyker jag upp igen , jag är medveten om att jag kan verka tjatig men vill ha tips på vilket elsystem alt svänghjul som kan tänkas passa på en sachs SW 80 motor ? Axeln är lite grövre än dom vanliga till moppemotorn ( 50cc ) ,  |
Jag är osäker på vilken motor det är, om det är den felvända g motorn eller vad,
men ett tips,
mäta axeln före och efter konan,
samt ytterdiametern på gamla tändplattan,
ring sen Roffe på VRM så får du säkert ett rätt svar |
|
|
 |
bussthomas
Registreringsdatum: 13 april 2009, 20:58 Inlägg: 12 Från: Huddinge
|
Skrivet: sön feb 07, 2010 20:53 Rubrik: tackar ! |
|
|
Jo det är s-motorn en 80 s den är felvänd , och axeln för svänghjulet är ju lite kraftigare än vanligt . Menjag var hos Niltan i Lördags så han skulle kolla upp om han har svänghjul som passar så det hela löser sig säkert . Men man blir ju lite snopen när man ska testa hur det passar så går det inte att få dit , men vem har sagt att nåt ska vara enkelt och sånt här är ju ganska lärorikt Tackar iaf för svar
Thomas  |
|
|
 |
|