Startsida SpeedRiders Forum

HjälpHjälp   SökSök   AnvändareAnvändare   GrupperGrupper   Registrera ny användareRegistrera ny användare 
 ProfilProfil   Personliga meddelandenPersonliga meddelanden   Logga inLogga in 

Ny elfråga ??

Skapa nytt inlägg   Svara på inlägget    Startsida -> SACHSMEKS FRÅGELÅDA
Visa föregående ämne :: Visa nästa ämne  
Författare Meddelande
bussthomas

Registreringsdatum: 13 april 2009, 20:58
Från: Huddinge

InläggSkrivet: tor feb 04, 2010 21:59    Rubrik: Ny elfråga ?? Citera

Hej nu dyker jag upp igen , jag är medveten om att jag kan verka tjatig men vill ha tips på vilket elsystem alt svänghjul som kan tänkas passa på en sachs SW 80 motor ? Axeln är lite grövre än dom vanliga till moppemotorn ( 50cc ) , Rolling Eyes Question Embarassed
Upp till toppen av sidan
Visa profil Skicka personligt meddelande
MR CHOPPER

Registreringsdatum: 17 januari 2007, 16:43
Från: Kalmar, alldeles för nära Sachsofilen "Larsson"

InläggSkrivet: fre feb 05, 2010 12:38    Rubrik: Citera

hej Thomas, Jag har tyvärr inget svar på din fråga.

Men en liten lektion i hur detta forum fungerar. När du redan har startat en tråd och skrivit i den, och har ytterligare en fråga om i princip samma sak som i förra tråden. Tryck då på "Post Reply" istället för att skapa ytterligare en tråd. Anledningen till detta är att om någon i framtiden undrar över samma sak som dig. Så kan dom söka sig fram till en tråd istället för att leta i tre olika trådar om samma fråga. Inget illa menat och inte mening att vara nertryckande. Så hoppas jag du förstår hur formatet här fungerar.

MVH: MR CHOPPER Cool
Aros moppers

Registreringsdatum: 23 april 2006, 22:28
Från: Östra Aros

InläggSkrivet: fre feb 05, 2010 13:54    Rubrik: Re: Ny elfråga ?? Citera

bussthomas skrev:
Hej nu dyker jag upp igen , jag är medveten om att jag kan verka tjatig men vill ha tips på vilket elsystem alt svänghjul som kan tänkas passa på en sachs SW 80 motor ? Axeln är lite grövre än dom vanliga till moppemotorn ( 50cc ) , Rolling Eyes Question Embarassed

Jag är osäker på vilken motor det är, om det är den felvända g motorn eller vad,

men ett tips,
mäta axeln före och efter konan,
samt ytterdiametern på gamla tändplattan,

ring sen Roffe på VRM så får du säkert ett rätt svar
Upp till toppen av sidan
bussthomas

Registreringsdatum: 13 april 2009, 20:58
Från: Huddinge

InläggSkrivet: sön feb 07, 2010 20:53    Rubrik: tackar ! Citera

Jo det är s-motorn en 80 s den är felvänd , och axeln för svänghjulet är ju lite kraftigare än vanligt . Menjag var hos Niltan i Lördags så han skulle kolla upp om han har svänghjul som passar så det hela löser sig säkert . Men man blir ju lite snopen när man ska testa hur det passar så går det inte att få dit , men vem har sagt att nåt ska vara enkelt och sånt här är ju ganska lärorikt Laughing Tackar iaf för svar
Thomas Idea
Upp till toppen av sidan
Visa tidigare inlägg:   
Skapa nytt inlägg   Svara på inlägget    Startsida -> SACHSMEKS FRÅGELÅDA Alla angivna tider följer GMT +1 timme (svensk vintertid)
Sida 1 av 1

Gå till:  
Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet
Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet
Du kan inte rösta i det här forumet