Svea Ulvar

Daggerspine
It is currently 15 Apr 2021 10:11

Post new topic Reply to topic  [ 6 posts ] 
Author Message
 Post subject: Lilltessie | Level 80 Restoration Shaman|
PostPosted: 08 Mar 2009 00:41  

Hejsan!

Jag spelar då en Orc female Shaman i level 80 vid namn Lilltessie.
Mitt namn i det riktiga livet är Victor Johansson och är en yngre bror till den både beryktade och fruktade Mattias Johansson (Tröllisa) som nu finns i erat guild för tillfället. Jag känner även personer i guildet vid namn Nakenlisa( som jag egentligen bara träffat på lan hemma hos mig då han spelade tillsammans med min bror) och så har vi självklart Vaselina, som jag känt ett antal år genom min bror, mycket trevliga pojkar.
Nakenlisa var även gullig nog att låna ut hans Forum-acc här på Svea Ulvars hemsida, så jag hoppas det tar bort alla förfrågningar om varför Nakenlisa gjort en till apply.
Eftersom min bror nu tjötat på mig ett antal veckor att jag ska flytta över min vackra toon till servern Daggerspine för att assistera guilden Svea Ulvar, så har jag äntligen dragit tummen ur röven och emigrerat hit.
Servern jag kom från heter Haomarush och den dåvarande guilden var vid namn Heretic Anthem, en skitguild som gjorde nada progress. Men det gearet jag lyckas samla på mig är väl hyfsat, mycket tur i Pugs och de dagar det var guildruns lyckades jag skrapa ihop en del bra saker. Den största anledning jag var med i guilden var pga tidsfördriv, jag orkade helt enkelt inte leta någon guild utan några IRL kompisar. Så jag lämnade det ASAP när bror frågade.

Min armorlänk är http://eu.wowarmory.com/character-sheet ... Lilltessie och min talentbuild som ni ser är 0/14/63 men den kan variera lite till och från. Mest beroende om jag behöver mer mana reg eller spellpower. Mellan dessa skiljer det knappt 2 eller 3 talent points men om jag nu blir trial är jag mycket öppen för tips. Jag kan självklart specca om för raids, även Heroics om ni verkligen behöver. Det kan dock bli problem i offspecc då min DPS och damage over all är ganska värdelos i pew pew-mode. Mina sockets/enchant är jag villig att byta eller förbättra så länge guldmynten finns till. Likaså gäller flaskor och pots då man kan trycka på rejält.

Mina raiderfarenheter i WOTLK ligger på naxxramas 10 manna, OS 10/25, VOA 10/25. TBC ligger på kara och gruul och Pre-tbc är typ noll, några bossar i ZG är det enda. Spelade pre-tbc i P12-style och bara lekte i spelet.
Som ni förstår här har jag då spelat sen fyra år tillbaka, en del pauser har skett lite här och där men annars har jag väl spelat på.
Jag spelar så fort jag har tid för det kan man säga, deadline ligger väl runt 11.00-00.00.
Raidingtiderna är ett problem, då jag har träning tisdag/onsdag/torsdag. Tisdagar är det teater som gäller så det kan jag skippa om ett tag, de amerikansk-fotbollsträningarna blir nog lite svårare att skippa då jag satsar rätt hårt på det.

Varför just jag vill joina Svea Ulvar beror från början att min bror ville ha över mig på servern, men ju mer han raidade (jag sneglade lite på hans skärm) så verkade som SU var en helskön guild och typ Über alles av dem guilder jag tidigare varit med i. Dels med att ni har sjukt bra progress, men mest för att ni verkar ha en väldigt grym stämning i guilden. Tyvärr är jag inte mycket av en snackare i vent men det kanske ändrar sig med tiden. Ni, vilket syftar på de personer från SU som var med i raiden idag och igår(Naxx), kanske lade märke till detta.
Det jag förväntar mig av SU är helt enkelt en rolig speltid som gör det värt att lägga 125 spänn i månaden på och ett plus i kanten är väl få lite mer enhancement/elemental gear, kanske även slänga in något healing gear om ingen annan behöver.

Det ni kan förvänta av mig är förhoppningsvis bra healing. Jag måste medge att jag inte är den bästa healern, och att jag ibland klantar till det, men för det mesta så sköter jag mig bra så länge jag har någon form av ledare står och skriker på mig hur dålig jag är och att jag skall skärpa mig ASAP.
De MMO-spel jag har spelat tidigare är Guild Wars, vilket jag provade efter att jag la av med wow ett tag. Jag kan säga att jag kom till level fyra och sen avinstallera det och köpte ett gamecard.
Det enda problem jag kan trycka in i denna apply är att jag egentligen inte har åldern inne riktigt än, jag är bara 17 år...jag kan tyvärr inte ändra detta men får helt enkelt hoppas att ni kanske kan göra ett undantag.

Jag tror jag lyckats peta in allt hittills, men som ni vet brukar man väl alltid komma på den där riktiga slutfinessen precis i det ögonblicket då man redan skickat iväg applyen.

Något mer jag vill tilägga: Jag kommer förresten från Borås, Fristad och jag råkade spränga mina högtalare medans jag skrev denna applyen, så jag kanske inte kan använda mig av ventrilo, men jag skall lösa detta.

I R DPS
 Profile  

Post subject: Re: Lilltessie | Level 80 Restoration Shaman|
PostPosted: 08 Mar 2009 02:43  

Vilken vacker ansökan. Undra om någon kommer orka läsa den.

http://www.youtube.com/watch?v=9DPfUY0acnc

Abborrekrabbor
 Profile  

PostPosted: 08 Mar 2009 03:06  

Eiik dig lilla tjockis.
Dags att levla lite nu.
Kan ju göra mig sällskap när jag levlar huntern :)

Alt Smokefelweed - Warrior, BS(Swordsmith) 375/Mining 375
 Profile  

PostPosted: 08 Mar 2009 03:45  

LEVLA MED ABBE E ETT JÄVLA PRIVILEGIUM SÅ KOM NU!

Profile  

PostPosted: 08 Mar 2009 09:08  

Quote:
Jag måste medge att jag inte är den bästa healern, och att jag ibland klantar till det, men för det mesta så sköter jag mig bra så länge jag har någon form av ledare står och skriker på mig hur dålig jag är och att jag skall skärpa mig ASAP.

Gif mer folk som det här

PostPosted: 08 Mar 2009 10:57  

Tråkigt med raidtiderna, då en restoshaman till hade varit nice att ha med.
Eiik levlar ju aldrig upp, slöfocken.

Men plats som strössel får du gärna. Säg till lämplig ulv så fixar vi in dig.

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 6 posts ] 

All times are UTC + 1 hour [ DST ]